بهترین جنس سفره های یکبار مصرف

سفره های یک بار مصرف

سفره های یکبار مصرف انواع مختلفی دارند که استفاده از آن ها یک بار مصرف می باشد و پس از استفاده از آن به دور انداخته میشود. این سفره ها از موادی شامل: کاغذ، پلاستیک، آلومینیوم ساخته میشود. در این مقاله میخواهیم با بهترین جنس های سفره یک بار مصرف آشنا شویم.

انتخاب بهترین جنس سفره یک بار مصرف یک موضوع بسیار مهم است که باید به آن توجه کنیم. در بازار موادی شامل: کاغذ، پلاستیک، آلومینیوم و فویل وجود دارد که برای تولید سفره های یکبار مصرف استفاده میشود. در ادامه مطلب میخواهیم از جنس های مختلف یک مصرف آشنا شویم و آنها را بررسی کنیم:

  • کاغذی
  • پلاستیکی
  • آلومینیوم

1- سفره های یک بار مصرف کاغذی:

سفره های کاغذی یک گزینه بسیار مناسب است و به دلیل قابلیت، بازیافت و کاهش زباله ها، از لحاظ محیط زیست یکی از بهترین جنس سفره یکبار مصرف است. یکی از دلایل که مورد استفاده های امروزه مخاطبان است که در رستوان ها، کافی شاپ، و جشن ها، استفاده میشود. ولی باید یک موضوع را در نظر بگیرید که این نوع سفره ها در مقابل رطوبت و مایعات بسیار حساس هستند و مقاوت کمی را دارد.

2- سفره های یک بار مصرف پلاستیکی:

سفره های یک بار مصرف پلاستیکی از موادی به نام pvc dh یا pe ساخته می شوند که در برابر آب و رطوبت مقاومت بالایی دارند و همچنین این نوع سفره های از شست شو قابل قبول هستند و گزینه های مناسبی برای افرادی که میخواهند در مکان هایی مانند: پیک نیک ها، و مهمانی ها استفاده کنند بسیار عالی است، ولی جز اینکه این نوع پلاستیک مزایا دارد معایبی هم دارد یعنی اینکه ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا تجزیه شود و تاثیرات بدی بر روی محیط زیست میگذارد.

3- سفره های یک بار مصرف آلومینیومی و فویل:

یک تفاوت بین سفره آلومینومی و پلاستیکی وجود دارد سفره های آلومینیومی مقاوت خیلی بیشتری در برابر رطوبت و مایعات دارند و همچنین میتوانند برای بسته بندی و حفظ مواد غذایی مورد استفاده مخاطبان قرار گرفته است و یکی از بهترین جنس سفره های یک بار مصرف است، با خیال راحت و آسوده برای یک بار استفاده دور انداخته می شود و برای سادگی و بهداشت بهتر و گاهی وقت ها  ممکن است آنها را به بقیه سفره ها ترجیح بدهند.

در اخر باید به نیازی که به سفره های یکبار مصرف دارید توجه زیادی داشته باشید و توجه کنید.

اگر محیط زیست برای شما مسله مهمی است و اهمیت زیادی دارد بهتر از سفره های که قابل بازیافت است استفاده کنید مانند محصولات پلاستیکی شامل: کیسه زباله رولی، نایلکس رکابی، کیسه پلاستیکی دسته دار قابل بازیافت، استفاده کنید. اگر از کیسه زباله های رولی و نایلکس رکابی و کیسه های پلاستیکی دسته دار یک بار مصرف قابل بازیافت استفاده کنید که به محیط زیست آسیب کمتری بزند.

سفره های یک بار مصرف طرح دار

حالا چرا سفره یک بار مصرف؟

استفاده کردن از بهترین جنس سفره یک بار مصرف فواید و مزایا مهمی دارد که میتوان به چند مورد از آنها توجه کرد: اولین نکته که باید توجه کرد صرفه جویی در هزینه است به دلیل اینکه بعضی از سفره های یک بار مصرف قیمت کمی نسبت به بقیه سفره های یک بار مصرف و همچنین  قابل استفاده دوباره است، با استفاده کردن و انتخاب بهترین جنس سفره های یک بار مصرف حتی در شست شو و نگهداری بسیار صرفه جویی می کند و همچنین مقدار استفاده از زباله را کاهش میدهد اگر از سفره استفاده مجددا نمی کنید و نیازی به شستشو ندارید آن به راحتی دور بی اندازید، استفاده از سفره های یک بار مصرف در بهداشت و سلامت به شما کمک می کند و همچنین  تماس با  آلودگی جلوگیری میکند و از همه مهم تر از کاهش احتمالی انتقال عفونت ها و بیماری ها کمک می کند، با استفاده از بهترین جنس سفره های یک بار مصرف میتواند به شما در سفر هایی مانند: پیک نیک به شما کمک کند و همچنین بسیار کاربردی و حمل نقل بسیار راحت و آسان است میتوانید بدون هیچ نگرانی از ایجاد زباله های اضافی در سفر هایتان استفاده کنید، برای راحتی و آسان بودن اگر از سفره های یک بار مصرف با بهترین جنس استفاده کنید دیگر نیازی به نگهداری بعد از استفاده کردن ندارید و مرحله بعد میتوانید بعد از استفاده کردن تمامی مواد های غذایی آنها را دور بی اندازید این عمل باعث وقت در زمان و انرژی شما صرفه جویی می کند.

اگر به نکاتی که گفته شده توجه نکنید ممکن است زباله های زیادی تولید شود و محیط زیست را به خطر بی اندازد، سپس ما شما توصیه میکنیم که در انتخاب و استفاده از سفره های یک بار مصرف دقت کنید.

سفره های یک مصرف

کاربرد و عملکرد سفره های یک بار مصرف

استفاده از سفره های یک بار مصرف یک روشی است که در این مکان ها( سرو غذا و مناسبت های مختلف) تهیه و استفاده کرد میخواهیم در ادامه مطلب شما را کاربرد های سفره های یک بار مصرف آشنا کنیم:

استفاده از سفره های یک بار مصرف در رستوران ها و کافی شاپ ها بسیار رایج است این سفره ها کاملا به صورت بهداشتی بسته بندی شده است و در هنگام سرو کردن غذا به مشتریان ارائه میشود و شما به راحتی میتوانید پس از استفاده از سفره های یک بار مصرف آن ها را دور بی اندازید، در بیمارستان و مراکز بهداشتی برای سرو غذای بیماران و کسانی که بستری شده اند استفاده می کند، سفره های یک بار مصرف در جشن ها و مهمانی ها بسیار مناسب هستند و زمان وقت زیادی نمیبرد و از آن استفاده مجدد می کنند، در سفره های خانوادگی و پیک نیک از سفره ها یک بار مصرفی استفاده می کنند که برای حمل و نقل راحت و آسان است و پس از استفاده از آنها به راحتی دور می اندازند و همچنین سفره های یک بار مصرف در اردوگاه ها و کمپ ها به دلیل حمل آسان و دور  انداختن از محیط زیست استفاده میشود در بعضی از رستوان ها و فست فودی ها برای تحویل غذا به مشتری ها به عنوان بسته بندی غذا استفاده میشود.

به طور کلی میتوان گفت که استفاده از سفره های یک بار مصرف در این مکان باغث صرفه جویی و آسیب نزدن به محیط زیست میشود.

انواع سفره های یک بار مصرف و سفره های طرح دار

  • سفره های یک بار مصرف کاغذی
  • سفره های یک بار مصرف پلاستیکی
  • سفره های یک بار مصرف پارچه ای
  • سفره های یک بار مصرف با قابلیت بازیافت
  • سفره های یک بار مصرف با مواد طبیعی

به طور کلی میتوان گفت که سفره های یک بار مصرف با انواع و جنس های مختلفی تولید می شوند در این بخش میخواهیم به انواع سفره های یک بار مصرف و و سفره یک بار مصرف طرح دار اشاره کنیم:

1- سفره های یک بار مصرف کاغذی بسیار پر مخاطب است و یکی از بهترین جنس سفره های یک بار مصرف هستند که در انواع رنگ ها و طرح های مختلف در دسترس مخاطبان قرار دارد آن ها به صورت رولی و در برگه های جداگانه  در اندازه و ابعاد مختلفی تولید میشود و به دست مشتریان می رسد.

2- سفره های یک بار مصرف پلاستیکی مانند محصولات پلاستیکی دیگر  که شامل کیسه زباله رولی  و کیسه پلاستیکی دسته دار و نایلکس رکابی از موادی مانند پلی اتیلن تولید میشود که بسیار قابلیت انعطاف و مقاوت زیاد ی برخوردار است و همچنین در برابر آب و رطوبت مقاوم است آن ها به صورت رولی یا جداگانه تولید می شود که در پیک نیک ها، مهمانی ها، رستوان ها، استفاده می شود.

3- سفره های یک بار مصرف پارچه از نوعی است که قابل استفاده شست شو و در ابعاد و طرح های مختلفی تولید میشود  و از موادی مانند: پلی استر تولید  می شود.

4- سفره های یک بار مصرف که قابلیت بازیافت هستند بهتر است استفاده کنید که به محیط زیست هیچ گونه آسیبی وارد نشود مانند: کاغد که قابل بازیافت است و مفید می باشد.

5- سفره های یک بار مصرفی که با مواد طبیعی مانند : نسارا، خمیز نان . مواد دیگیری تولید می شوند بهتر و آسیبی به محیط زیست وارد نمیشود.

سفره های یک بار مصرف

سفره های یک بار مصرف در طرح و انواع گوناگونی تولید شده است که شامل( طرح های برگ و گل، طرح های خطی، طرح های نقاشی، و طرح های که زیبا و دلنشین باشد استفاده می کنند که نظر مخاطبان را جلب کند و همچنین طرح هایی که بر روی سفره اعمال میشود شامل: چاپ، لمینیت، لوکس و غیره، این طرح ها میتوانند بر روی سفره های کاغذی و پلاستیکی یا حتی پارچه ای اعمال شود. استفاده از سفره های یک بار مصرف طرح دار جدابیت بیشتری برا مخاطبان دارد و لذت خاصی برا مخاطبان دارد، با انتخاب تنوعی از این سفره ها میتواند به سلیقه و سبک های دلخواه شما کمک کند و همچنین یک مسله مهم برای بانوانان خاندار که حیاطی است این است که در تمیز کردن آن ها مقاومت بالایی در برابر انواع لکه ها و آب  دارد و تمیز کردن این لکه ها بسیار آسان است و نیازی به شست شوی دستی و شست شوی پارچه ای نیست. به همین دلایل  سفره های طرح دار یک بار مصرف در رستوان ها، فست فودی ها، کافی شاپ ها، مراسم های شادی و عزاداری، مورد استفاده خیلی از مخاطبان قرار گرفته است.

به طور کلی و کلام اخر میتوان گفت که این نوع سفره کاربرد های زیاد ی برای شما دارد و حتما به این موضوع توجه کنید که هر نوع سفره را در کدام مکان استفاده کنید و از همه مهم تر در جنس ها هم دقت بسیاری داشته باشید که در جایی به مشکل برنخورید.

به وبلاگ آلفا پلاست خوش آمدید

در  وبلاگ، ما به ارائه مقالات مفید و کاربردی در زمینه پلاستیک‌ها و تاثیرات آنها بر محیط زیست می‌پردازیم.پلاستیک‌ها به دلیل خواص ویژه‌ی خود مانند سبکی، مقاومت و انعطاف پذیری، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما برای حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی آن، استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی و کم کربن، اهمیت بسیاری دارد.در وبلاگ آلفا پلاست، ما به بررسی مزایا و معایب انواع پلاستیک‌ها، معرفی پلاستیک‌های بازیافتی و کم کربن، روش‌های بازیافت پلاستیک‌ها و تاثیرات آنها بر محیط زیست، می‌پردازیم.همچنین، در این وبلاگ می‌توانید با تکنولوژی‌های جدیدی که در صنعت پلاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرند، آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

ورود

حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من